Melk és Schallaburg: a Pielachtal szakasz lezárása

Akárhányszor a kelet-nyugati autópályán jártunk korábban, Melk emlékezetes látkép ezen a szakaszon. Évek óta az emlékezetünkben élt, így szinte „ismerősként” jöttünk. Nagyon szerettük volna közelebbről megnézni, így az útvonalat is errefelé választottuk ki.

Itt már letértünk a Pielachtal zarándokútról, kerékpárutakat és földutakat követtünk Melk felé. A házigazdánk ajánlására útba ejtettük Schallaburgot, egy felújított középkori kastélyt, igaz, zárás előtt nem sokkal értünk oda, így csak kívülről tudtuk megnézni. Ha legközelebb erre járunk, akkor megnézzük a kiállításokat is – ebben az évben bizánci és indiai témájú tárlatok vannak.

Schallaburg - vár és múzeum

Melk vendégszeretettel várja a zarándokokat. Modern, tágas szobában aludtunk, pénzt nem fogadtak el érte, de meghívtak vacsorára, reggelire, sőt, mivel megnéztük a kolostort, nem tudtunk időben elindulni, ezért ebédre is marasztaltak.

Melk: kolostor a lenyugvó nap fényében

Melk megéri a ráfordított időt.Az egyórás tárlatvezetés modern múzeumot mutat be, és – pont úgy, mint a Gyaloglunk.hu – színekkel, benyomásokkal, tömör, velős üzenetekkel mutatja be a kolostor történetét és a bencések életét. Ez nem a poros ereklyetartók birodalma! Modern és korabeli tematika keveredik, emészthető formában.

Barokk kolostorkapu

Barokk templomtorony Melkben

Feltöltődtünk a fél nap alatt, amit itt töltöttünk, és mindenkinek ajánljuk a látogatást.

A kolostorban önmagunkra kívülről tekintünk

A kolostorban önmagunkra kívülről, tükörből tekintünk

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

+ 8 = 9

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>